Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

SUNY series in ancient Greek philosophy.
The Parthenon and liberal education / Geoff Lehman & Michael Weinman. — 1 online resource (xxxiii, 234 pages). — (SUNY Series in Ancient Greek Philosophy.). — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/1726727.pdf>.

Дата создания записи: 12.12.2017

Тематика: Mathematics — History.; Philosophy, Ancient.; PHILOSOPHY — History & Surveys — Ancient & Classical.; Mathematics.; Philosophy, Ancient.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Contents
  • List of Illustrations
  • Acknowledgements
  • Introduction: Thinking the Parthenon and Liberal Arts Education Together
    • 1. The Parthenon as an Institution of Liberal Arts Education
    • 2. The Parthenon and the Historiography of Greek Mathematics
  • Part I: Plato on Dialectic and the Problem-Based Study of Mathematics
    • Chapter 1: Dialectic and the Mathematical Arts in Republic (9.587b–588a): Philolaus’s Scale and the Final Bout between the Just and Unjust Souls
      • 1. The Two Interpretive Principles We Bring to Plato’s Dialogues
        • Leaving Things Out
      • 2. Why 729? The Positive Absence of Harmony in Resp. 9.587b–588a
        • From the Five Regimes to Philolaus’s Great Year
        • The Unspoken Resonance of 729 for Philolaus
    • Chapter 2: Dialectic and the Mathematical Arts in Timaeus (35b–36c): Philolaus’s Scale in the Construction of the World-Soul
      • 1. Our Interpretive Principles as Applied to Timaeus
      • 2. Dialectic and the Debt to Philolaus
    • Chapter 3: Platonic Dialectic, Pythagorean Harmonics, and Liberal Arts Education
      • 1. Pythagorean Harmonics and Plato’s Subordination of Mathematics to Dialectic in Resp. 7
      • 2. Plato and the Liberal Arts: Epistemic Closure in Mathematics and the Openness of Dialectic
  • Part II: Harmonia and Symmetria of the Parthenon
    • Chapter 4: The Parthenon and the Musical Scale
      • 1. Introduction: The Discovery of the Irrational
      • 2. Symmetria and the Doric Order
      • 3. Continuous Proportion as Construction
      • 4. On Beauty; or, Arithmetic and Geometry as Liberal Arts
    • Chapter 5: The Corner Problem
      • 1. Remainders and Adjustments
      • 2. The Kanon of Polykleitos
    • Chapter 6: Refinements and the Question of Dialectic
      • 1. The Refinements: Optical or Ontological?
      • 2. Column Inclination: Harmonia over Symmetria
      • 3. Curvature: Toward Dialectic
  • Afterword
  • Appendix A: Pythagorean Musical Ratios
  • Appendix B: Principal Measurements of the Parthenon
  • Appendix C: Elements of the Doric Order
  • Appendix D: Ground Plan of the Parthenon
  • Appendix E: Glossary of Technical Terms
  • Notes
  • Works Cited
  • Index

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика