Карточка | Таблица | RUSMARC | |
Crosscurrents (Edinburgh University Press).
|
Аннотация
With in-depth studies of Jean-Paul Sartre, Julia Kristeva, Alain Badiou and Jacques Rancir̈e, along with shorter analyses of Jean-Claude Milner and Quentin Meillassoux, Boncardo asks how Stéphane Mallarmé became so politically significant for left-wing French intellectuals.
Права на использование объекта хранения
Место доступа | Группа пользователей | Действие | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Локальная сеть Финуниверситета | Все | |||||
Интернет | Читатели | |||||
Интернет | Анонимные пользователи |
Оглавление
- MALLARMÉ AND THE POLITICS OF LITERATURE
- Copyright
- Contents
- Acknowledgements
- Abbreviations
- Series Editor’s Preface
- Introduction: Comrade Mallarmé
- 1 Jean-Paul Sartre’s Mallarmé: Hero of an Ontological Drama, Agent of the Counter-revolution
- 2 Julia Kristeva’s Mallarmé: From Fetishism to the Theatre-Book
- 3 Alain Badiou’s Mallarmé: From the Structural Dialectic to the Poetry of the Event
- 4 Jean-Claude Milner’s Mallarmé: Nothing Has Taken Place
- 5 Jacques Rancière’s Mallarmé: Deferring Equality
- Conclusion: From One Siren to Another
- Bibliography
- Index
Статистика использования
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0 Подробная статистика |