Карточка | Таблица | RUSMARC | |
Lena, Jennifer C.,. Entitled: discriminating tastes and the expansion of the arts / Jennifer C. Lena. — 1 online resource (xiv, 231 pages) — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2043372.pdf>.Дата создания записи: 18.07.2019 Тематика: Arts and society; Art and popular culture; Art, American.; Art, American.; Art and popular culture.; Arts and society. Коллекции: EBSCO Разрешенные действия: –
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа: Анонимные пользователи Сеть: Интернет |
Аннотация
"This book examines the process by which the American arts expanded, over the course of more than a century, to include not just "classical" arts like opera and portraiture, but forms of folk, vernacular, and popular culture"--.
Права на использование объекта хранения
Место доступа | Группа пользователей | Действие | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Локальная сеть Финуниверситета | Все | |||||
Интернет | Читатели | |||||
Интернет | Анонимные пользователи |
Оглавление
- Cover
- Title Page
- Copyright Page
- Contents
- Preface
- Acknowledgments
- 1 The Invention of American Art, 1825–1945
- Museums and Symphony Orchestras
- Rationalizing Governance
- The Second Wave: Ballet, Modern Dance, Theater, and Opera
- Early Life Exposure
- What Is an “American Art”?
- Heading into the Great Depression
- 2 The WPA and the Opening of the American Arts
- The WPA’s Impact
- A Cultural Democracy
- The Long Arm of WPA Influence: Artists, Organizations, Administrators
- Conclusion
- 3 The Museum of Primitive Art, 1940–1982
- Nelson Rockefeller, Art Collector
- Primitive and Modern: Frontiers of Legitimacy in the Midcentury
- Inventing the Field of Primitive Art
- Influencing the Postcolonial Art World
- Move to the Met
- Primitive Art and Artistic Legitimation
- Conclusion
- 4 Opportunity Structures
- Economic, Political, and Technological Change
- Changes to Regulations
- Changes within Arts Nonprofits
- Changes to Funding
- Conclusion
- 5 Expansion: 1900–2000
- Building a Model of Aesthetic Legitimation
- Conclusion
- 6 Cultural Appropriation
- Cosmopolitanism
- Slumming
- Monet’s Kimono
- Chinatown Plaid
- Conclusion
- 7 Conclusion
- Twentieth-Century American Artistic Legitimation, in Brief
- Trajectories
- Aesthetic Continuities across Legitimizing Fields
- Alliances with Legitimate Fields
- People Power
- Appropriation from Outside
- Never Art: Kitsch
- Partial Legitimation: Designer Toys
- Appendix: Methodological Appendix
- Notes
- Works Cited
- Index
Статистика использования
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0 Подробная статистика |