Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Medical Library Association books.
Framing healthcare instruction: an information literacy handbook for the health sciences / edited by Lauren M. Young, Elizabeth G. Hinton. — 1 online resource. — (Medical Library Association Books). — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2205179.pdf>.

Дата создания записи: 06.05.2019

Тематика: Medical care.; Medical care — Study and teaching.; Medicine — Study and teaching.; Medicine — Vocational guidance.; Health literacy.; Health Literacy; Health Information Management — methods; Information Systems — standards; Médecine — Étude et enseignement.; Médecine — Orientation professionnelle.; Compétence informationnelle en santé.; Medical care.; Medical care — Study and teaching.; Medicine — Study and teaching.; Medicine — Vocational guidance.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

"Framing Healthcare instruction: An Information Literacy Handbook for the Health Sciences is a step-by-step guide to integrating the ACRL Framework for Information Literacy into health sciences librarianship. Although this topic has been touched on briefly in previous publications, this book is dedicated exclusively to the unique considerations of the health sciences. With over fifty case studies describing explicit lesson plans and assessments, health sciences librarians who may be new to the Framework or are looking for ready-made lesson plans will find this guide easy to navigate and to apply to their own educational sessions. Multiple disciplines are covered, including: nursing, medicine, allied health, veterinary medicine, and more. In addition to the practical application of the case studies, the books covers in depth each part of the Framework and how it relates to students in the health science.--Description, EBSCOhost.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Contents
  • Preface
  • Acknowledgments
  • 1 Bibliographic Instruction and Accreditation in the Health Sciences
  • 2 Authority in the Health Sciences
  • 3 Information Creation as a Process
  • 4 Information Has Value
  • 5 Research as Inquiry
  • 6 Scholarship as Conversation
  • 7 Searching as Strategic Exploration
  • Index
  • About the Editors

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика