Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Harvard studies in business history ;.
Visualizing taste: how business changed the look of what you eat. — 53. / Ai Hisano. — 1 online resource (vii, 327 pages, 8 unnumbered pages of plates) : illustrations. — (Harvard studies in business history). — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2242382.pdf>.

Дата создания записи: 12.10.2019

Тематика: Color of food.; Food industry and trade — History.; Food engineers — History.; Aliments — Couleur.; Scientifiques en produits alimentaires — Histoire.; BUSINESS & ECONOMICS — Corporate & Business History; BUSINESS & ECONOMICS / Corporate & Business History; Color of food; Food engineers; Food industry and trade

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Explores transformations in what Americans conceived as a "natural color" of food between the 1870s and 1970s. It analyzes the role of business in creating the modern world of the senses by focusing on the origins and development of the use of visual appeals, particularly color, as a key driver of demand in the food industry in the United States. By examining the development of color controlling technology, government regulation, and consumer expectations, Ai Hisano demonstrates that scientists, farmers, food processors, dye manufacturers, government officials, and intermediate suppliers co-created a "natural" color for food that was, in fact, a hybrid of nature and technology. Color management thus became a central and permanent part of food manufacturing and marketing strategies.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Cover
  • Title Page
  • Copyright
  • Contents
  • List of Plates and Figures
  • 1. Capitalism of the Senses
  • 2. Food and Modern Visual Culture
  • 3. The Color of Dye
  • 4. From Natural Dyes to Cake Mixes
  • 5. Making Oranges Orange
  • 6. Fake Food
  • 7. The Visuality of Freshness
  • 8. Reimagining the Natural
  • 9. Eye Appeal Is Buy Appeal
  • Abbreviations
  • Notes
  • Acknowledgments
  • Index
  • Color Plates

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика