Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Advances in computational intelligence and robotics (ACIR) book series.
Virtual and augmented reality in education, art, and museums / [edited by] Giuliana Guazzaroni Anitha S. Pillai. — 1 online resource. — (Advances in computational intelligence and robotics (ACIR) book series). — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2291128.pdf>.

Дата создания записи: 09.08.2019

Тематика: Virtual reality in education.; Museums — Educational aspects.; Museums — Educational aspects.; Virtual reality in education.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

"This book explores the strategic role and use of virtual and augmented reality in shaping visitor experiences at art galleries and museums and their ability to enhance education"--.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Title Page
  • Copyright Page
  • Book Series
  • Editorial Advisory Board and List of Reviewers
  • Table of Contents
  • Detailed Table of Contents
  • Foreword
  • Preface
  • Acknowledgment
  • Section 1: Virtual and Augumented Reality in Education
    • Chapter 1: Design Models for Developing Educational Virtual Reality Environments
    • Chapter 2: Role of Immersive (XR) Technologies in Improving Healthcare Competencies
    • Chapter 3: Nursing Education in the Era of Virtual Reality
    • Chapter 4: Constructing Virtual Radio Center
    • Chapter 5: Gamification
    • Chapter 6: Ubiquitous Self
  • Section 2: Virtual and Augmented Reality in Art and Museums
    • Chapter 7: Reinventing Museums in 21st Century
    • Chapter 8: Employing Digital Reality Technologies in Art Exhibitions and Museums
    • Chapter 9: Challenges of Mobile Augmented Reality in Museums and Art Galleries for Visitors Suffering From Vision, Speech, and Learning Disabilities
    • Chapter 10: Role of Emotions in Interactive Museums
    • Chapter 11: Digit(al)isation in Museums
    • Chapter 12: Evaluating Augmented and Virtual Reality in Education Through a User-Centered Comparative Study
  • Section 3: Virtual and Augmented Reality in Education, Art, and Museums: Case Studies
    • Chapter 13: Employing Real-Time Game Technology for Immersive Experience (VR and Videogames) for all at MAIO Museum
    • Chapter 14: Through Achille Castiglioni's Eyes
    • Chapter 15: Where Is Hanuman?
    • Chapter 16: An Augmented Reality (AR) Experience for Lorenzo Lotto
  • Compilation of References
  • About the Contributors
  • Index

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика