Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Neue Rhetorik ;.
Recontextualized knowledge: rhetoric - situation - science communication. — 36. / edited by Olaf Kramer and Markus Gottschling. — 1 online resource (vi, 231 pages). — (Neue Rhetorik). — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2680096.pdf>.

Дата создания записи: 12.12.2020

Тематика: Communication in science.; Rhetoric.; Rhetorik.; Science Communication, Rhetoric.; Wissenschaftkommunikation.; Rhétorique.; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric.; Rhetoric.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Recontextualized Knowledge aims to analyze the communicative situations involved in the popularization of scientific knowledge: their settings, audiences, and the adaptive process of recontextualization in science communication. Taking an interdisciplinary approach, this publication brings together essays from rhetoric, linguistics, and psychology as well as political and education sciences to serve as an in-depth exploration of today's communicative situations in science communication.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Contents
  • Recontextualized Knowledge
  • Part I: Science Communication and the Public Sphere
  • Where Perspective Taking Can and Cannot Take Us
  • Creating a Rhetorical Situation
  • Communicating Sustainability
  • Part II: Narratives and Stories
  • Memorable Stories in Science and Popular Science
  • Questions and Dialogue in Science Communication
  • Scientists on the Hero’s Journey
  • Part III: Education and Knowledge Transfer
  • Science Revisited
  • How Laypeople Process Health News Articles
  • Towards a “Culture of Explaining” in Science Teaching
  • An Opportunity to Induce Bottom-Up Change in Society
  • Index
  • List of Contributors

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика