Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Curriculum development for medical education: a six-step approach / edited by Patricia A. Thomas, David E. Kern, Mark T. Hughes, Sean Tackett, Belinda Y. Chen. — Fourth edition. — 1 online resource — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/3150784.pdf>.

Дата создания записи: 10.06.2022

Тематика: Curriculum planning.; Medical education — Curricula; Medicine — Study and teaching.; Curriculum; Education, Medical

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

"This book presents a practical framework for the development, implementation, and dissemination of quality health professions curricula. The book is intended for faculty and others who, while content experts, may not have a background in education or implementation science but have an interest or responsibility as educators in their discipline"--.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Cover
  • Half Title
  • Title
  • Copyright
  • Dedication
  • Contents
  • Preface
  • List of Contributors
  • Introduction
  • One: Overview: A Six-Step Approach to Curriculum Development
  • Two: Step 1: Problem Identification and General Needs Assessment
  • Three: Step 2: Targeted Needs Assessment
  • Four: Step 3: Goals and Objectives
  • Five: Step 4: Educational Strategies
  • Six: Step 5: Implementation
  • Seven: Step 6: Evaluation and Feedback
  • Eight: Curriculum Maintenance and Enhancement
  • Nine: Dissemination
  • Ten: Curriculum Development for Larger Programs
  • Eleven: Curricula That Address Community Needs and Health Equity
  • Appendix A: Example Curricula
    • Topics in Interdisciplinary Medicine: High-Value Health Care
    • Neurology Graduate Training Program in Zambia
    • The Kennedy Krieger Curriculum: Equipping Frontline Clinicians to Improve Care for Children with Behavioral, Emotional, and Developmental Disorders
  • Appendix B: Curricular, Faculty Development, and Funding Resources
  • Index
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • Z

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика