Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Sosnowska, Paulina. Hannah Arendt and Martin Heidegger: philosophy, modernity, and education / Paulina Sosnowska. — 1 online resource — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2200446.pdf>.

Дата создания записи: 18.07.2019

Тематика: Totalitarianism.; Political science — Philosophy.; Civilization, Modern — Philosophy.; Philosophy.; Civilization, Modern — Philosophy.; Political science — Philosophy.; Totalitarianism.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

The book examines the trajectory of joint philosophical-pedagogical concepts within the framework of the dialogue between Hannah Arendt and Martin Heidegger, put in the context of questions concerning the nature of modernity.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Cover
  • Hannah Arendt and Martin Heidegger
  • Hannah Arendt and Martin Heidegger: Philosophy, Modernity, and Education
  • Copyright
  • Contents
  • Preface
    • I.
    • II.
    • III.
    • Notes
  • Acknowledgments
  • Part I: Philosophical Tradition and Education
    • Note
    • Chapter 1
      • The Paideia of Plato’s Cave
        • Heidegger: The Ontological Interpretation of Plato’s Cave
        • Arendt: The Political Interpretation of Plato’s Cave
        • Gateway: Paideia is not Bildung
        • Notes
    • Chapter 2
      • The German Idea of Bildung
        • Humboldt: Idealism—Neohumanism—Liberalism
        • Humboldt: The Idea of University
        • Arendt: Bildung and Assimilation
        • Concluding Remarks
        • Notes
    • Chapter 3
      • Authenticity
        • Contexts
        • The Pedagogical Dimension of Being and Time
        • Being and Time as Political Philosophy?
        • Notes
  • Part II: Philosophy and Education at a Crossroads
    • Note
    • Chapter 4
      • The Broken Thread of Tradition and Heidegger’s Breaks
        • Heidegger Estranged From His Own Thought
        • Tradition Defeated: Heidegger Breaks with Plato and the Idea of University
        • Arendt: Thinking Through the Break
        • Concluding Remarks
        • Notes
    • Chapter 5
      • Reading Aristotle
        • Heidegger’s Aristotle
        • Arendt’s Aristotle
        • Aristotle: Plato’s Most Genuine Disciple57
        • Notes
    • Chapter 6
      • Freedom and the World
        • Heidegger’s World Versus Descartes
        • Arendt’s Doubled World
        • Arendt’s Reluctant Modernism and the Question of Freedom
        • Notes
  • Part III: The Pedagogical Promise of Philosophy
    • Chapter 7
      • “The Educational Principle”
        • “What” and “Who”: the Difference between The Human Condition and Human Nature
        • Herder and “The Educational Principle”
        • Understanding the Power of Precedence: Arendt, Foucault, Agamben
        • Concluding Remarks
        • Notes
    • Chapter 8
      • The Promise of Thinking
        • The Scandal of Non-thinking
        • What Is Called Thinking?
        • University between Past and Future
        • Notes
  • Afterword
    • I.
    • II.
    • III.
    • Notes
  • Bibliography
  • Index
  • About the Author

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика