Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Laham, Martha. Made up: how the beauty industry manipulates consumers, preys on women's insecurities, and promotes unattainable beauty standards / Martha Laham. — 1 online resource — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2639582.pdf>.

Дата создания записи: 05.02.2020

Тематика: Cosmetics industry — Social aspects.; Feminine beauty (Aesthetics) — Social aspects.; Beauty, Personal — Social aspects.; Beauty culture — Social aspects.; Beauty, Personal — Social aspects.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

"Made Up: How the Beauty Industry Manipulates Consumers, Preys on Women's Insecurities, and Promotes Unattainable Beauty Standards takes a hard look at the multibillion-dollar beauty industry, which promotes unrealistic beauty standards, perpetuates gender stereotypes, and uses sexual objectification to sell products. The book is divided into four parts. Part 1 explores the global beauty industry, traces the cultural history of cosmetics, examines the regulatory climate of the cosmetics industry, and profiles the beauty consumer. Part 2 investigates the pervasiveness and persistence of the feminine beauty ideal, explores the globalization of Western standards of beauty, analyzes the myth-making power of beauty advertising, and decodes archetypal and stereotypical portrayals of women in beauty ads. Part 3 investigates the decorative and sexual depictions of women in beauty advertising and analyzes the power of celebrity beauty endorsements. Part 4 looks at the interplay between images of physical perfection in advertising messages and the surge in body modification and enhancement"--.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Foreword
  • Acknowledgments
  • Introduction
  • The Beauty Industry
  • The Beauty Industrial Complex
  • The Beauty Industry Unmasked
  • The Beauty Seekers
  • The Beauty Ideal
  • The Perfect Woman
  • The Myth Makers
  • The Mirror Makers
  • The Decorative Sex
  • The Persuaders
  • The Changelings
  • The Shapeshifters
  • The Skin Trade
  • Conclusion
  • Notes
  • References
  • Resources
  • Index
  • About the Author

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика