Карточка | Таблица | RUSMARC | |
Laham, Martha. Made up: how the beauty industry manipulates consumers, preys on women's insecurities, and promotes unattainable beauty standards / Martha Laham. — 1 online resource — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2639582.pdf>.Дата создания записи: 05.02.2020 Тематика: Cosmetics industry — Social aspects.; Feminine beauty (Aesthetics) — Social aspects.; Beauty, Personal — Social aspects.; Beauty culture — Social aspects.; Beauty, Personal — Social aspects. Коллекции: EBSCO Разрешенные действия: –
Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети
Группа: Анонимные пользователи Сеть: Интернет |
Аннотация
"Made Up: How the Beauty Industry Manipulates Consumers, Preys on Women's Insecurities, and Promotes Unattainable Beauty Standards takes a hard look at the multibillion-dollar beauty industry, which promotes unrealistic beauty standards, perpetuates gender stereotypes, and uses sexual objectification to sell products. The book is divided into four parts. Part 1 explores the global beauty industry, traces the cultural history of cosmetics, examines the regulatory climate of the cosmetics industry, and profiles the beauty consumer. Part 2 investigates the pervasiveness and persistence of the feminine beauty ideal, explores the globalization of Western standards of beauty, analyzes the myth-making power of beauty advertising, and decodes archetypal and stereotypical portrayals of women in beauty ads. Part 3 investigates the decorative and sexual depictions of women in beauty advertising and analyzes the power of celebrity beauty endorsements. Part 4 looks at the interplay between images of physical perfection in advertising messages and the surge in body modification and enhancement"--.
Права на использование объекта хранения
Место доступа | Группа пользователей | Действие | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Локальная сеть Финуниверситета | Все |
![]() ![]() ![]() |
||||
Интернет | Читатели |
![]() ![]() |
||||
![]() |
Интернет | Анонимные пользователи |
Оглавление
- Foreword
- Acknowledgments
- Introduction
- The Beauty Industry
- The Beauty Industrial Complex
- The Beauty Industry Unmasked
- The Beauty Seekers
- The Beauty Ideal
- The Perfect Woman
- The Myth Makers
- The Mirror Makers
- The Decorative Sex
- The Persuaders
- The Changelings
- The Shapeshifters
- The Skin Trade
- Conclusion
- Notes
- References
- Resources
- Index
- About the Author
Статистика использования
|
Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0 Подробная статистика |