Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Rosenberg, Stephen D.,. Time for things: labor, leisure, and the rise of mass consumption / Stephen D. Rosenberg. — 1 online resource (346 pages) : illustrations — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/2659511.pdf>.

Дата создания записи: 10.12.2020

Тематика: Welfare economics.; Consumption (Economics); Quality of life.; Incentives in industry.; Quality of products.; Quality of Life; Économie du bien-être.; Qualité de la vie.; Qualité des produits.; Livres numériques.; quality of life.; e-books.; BUSINESS & ECONOMICS — Economic History.; Electronic books.; Consumption (Economics); Incentives in industry.; Quality of life.; Quality of products.; Welfare economics.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

"Time for Things seeks an answer to the question of why, in mature industrial capitalist societies, increasing productivity has tended to get used to increase output and consumption as opposed to reducing the burden of work. Put simply, why do we live in a world so full of goods, many of which have questionable or marginal value, and (by comparison) so lacking in free time?"--.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Cover
  • Title Page
  • Copyright
  • Contents
  • Chapter 1. Introduction
  • Chapter 2. The Puzzle
  • Chapter 3. Empirical Pattern in the United States
  • Chapter 4. A Theory of Mass Consumption as Wage-Labor Commensuration
  • Chapter 5. Economic Fairness and the Wage Labor Background
  • Chapter 6. Standardization of Consumption, Work, and Wages
  • Chapter 7. Standardizing Utility: Brands and Commercial and Legal Warranties
  • Chapter 8. Product Testing and Product Regularization
  • Chapter 9. Moral Panic about Utility: Planned Obsolescence
  • Chapter 10. Conclusion: Capitalism, Commensuration, and the Normativity of Economic Action
  • Appendix 1
  • Appendix 2
  • Notes
  • References
  • Acknowledgments
  • Index

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика