Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Massengill, Rebekah Peeples. Wal-Mart wars: moral populism in the twenty-first century / Rebekah Peeples Massengill. — 1 online resource (xvii, 225 pages) — <URL:http://elib.fa.ru/ebsco/564162.pdf>.

Дата создания записи: 12.04.2013

Тематика: Retail trade.; Marketing — Moral and ethical aspects.; Marketing — Political aspects.; BUSINESS & ECONOMICS — Industries — Retailing.; SOCIAL SCIENCE — Sociology — General.

Коллекции: EBSCO

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети Действие 'Загрузить' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Аннотация

Wal-Mart is America's largest retailer. The national chain of stores is a powerful stand-in of both the promise and perils of free market capitalism. Yet it is also often the target of public outcry for its labor practices, to say nothing of class-action lawsuits, and a central symbol in America's increasingly polarized political discourse over consumption, capitalism and government regulations. In many ways the battle over Wal-Mart is the battle between "Main Street" and "Wall Street" as the fate of workers under globalization and the ability of the private market to effectively distribute pr.

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать Загрузить
Интернет Читатели Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи

Оглавление

  • Cover
  • Contents
  • Acknowledgments
  • Preface
  • PART 1 WHY SHOULD WE CARE ABOUT THE WAL-MART DEBATE?
    • 1 Constructing Moral Markets
    • 2 Contextualizing the Wal-Mart Wars
  • PART 2 COMPETING FRAMEWORKS FOR MARKET MORALITY
    • 3 Individuals and Communities
    • 4 Thrift and Benevolence
    • 5 Freedom and Fairness
  • PART 3 MARKET MORALITY IN MEDIA AND POLITICS
    • 6 How Wal-Mart Wins the War of Words
    • 7 Moral Populism in the Twenty-First Century
  • Appendix: Methodology
  • Notes
  • Bibliography
  • Index
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • Y
    • Z
  • About the Author

Статистика использования

stat Количество обращений: 0
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика