Электронная библиотека Финансового университета

     

Детальная информация

Features of change and strategic factors of success in italian and russian SMEs: Monograph / C. Cavazzoni [et al.]; Russian-Italian International University (Institute) ; "RIM University". — Riga: Financial University, 2012. — 123 p. — (Application to the scientific journal economy business banks). — Издание на англ. яз. Имеется электронная версия: Электронные текстовые данные (1 файл; 1,63 Мб). — Доступ из локальной сети Финуниверситета (чтение, печать). — <URL:http://elib.fa.ru/rbook/Kupriynova.pdf>.

Дата создания записи: 17.06.2015

Тематика: Италия; Россия; РФ; рецензенты ФА; Думная Н.Н.; Усманова Т.Х.; книги; зарубежные публикации; Герасимова Е.Б.; монографии; научные издания; стратегия развития; демография; бизнес; экономическое развитие; финансовая система; экономическая система; банки; экономика; зарубежные авторы; совместные издания; мировой опыт; корпоративное управление; корпорации; стратегическое управление; инновации; инновационная экономика; инновационное развитие; малые предприятия в сфере науки; малый бизнес; экономическая политика; кредитование; банковский кредит; авторы ФА; электронные публикации; полный текст; научные издания

УДК: 33И(45)англ.

Разрешенные действия:

Действие 'Прочитать' будет доступно, если вы выполните вход в систему или будете работать с сайтом на компьютере в другой сети

Группа: Анонимные пользователи

Сеть: Интернет

Права на использование объекта хранения

Место доступа Группа пользователей Действие
Локальная сеть Финуниверситета Все Прочитать Печать
-> Интернет Анонимные пользователи
Интернет Читатели Прочитать

Оглавление

  • CHAPTER I - FEATURE OF CHANGE AND STRATEGIC FACTORS OF SUCCESS IN SMEs by Christian Cavazzoni
    • PART 1: DEMOGRAPHICS OF THE ITALIAN BUSINESS SECTOR IN THE DECADE 2002-2011
      • 1.1 The demographic trends
      • 1.2 The size of the company
      • 1.3 The business sectors
      • 1.4 The legal form
      • 1.5 Concluding remarks
    • PART 2: THE MODELS OF GOVERNANCE
      • 2.1 The model of doing business
      • 2.2 The entrepreneurial mission
    • PART 3: THE BUSINESS FORMULA
      • 3.1 The strategic variables
      • 3.2 Relations between functional areas
      • 3.3 The dimensional development of firms
    • PART 4: THE CHARACTERISTICS OF THE PATRIMONIAL, FINANCIAL AND ECONOMIC STRUCTURE
      • 4.1 The patrimonial and financial performance
      • 4.2 Economic trends
    • CONCLUSIONS
    • NOTES
    • BIBLIOGRAPHY
  • CHAPTER II - PROPOSALS FOR INTERVENTION OF INSTITUTIONAL ACTORS FOR THE DEVELOPMENT OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ITALIAN ENTERPRISES by Francesca Ceccacci
    • 1. Premise
    • 2. Local institutional actors
    • 3. National economic policy
    • NOTES
    • BIBLIOGRAPHY
  • CHAPTER III - SUPPORT AND CREDITING OF THE INNOVATIVE SMALL ENTERPRISES IN RUSSIA: DEVELOPMENT, PROBLEMS AND WAYS OF THEIR INCOMING by L.M. Kupriyanova; N.E. Sokolinskaya
    • 1. SIB in modern Russia: problems and governmental support
    • 2. Bank credits as means of support for SIB
    • 3. Venture financing of SIB
    • BIBLIOGRAPHY
  • CHAPTER IV - ESTIMATION OF CREDITWORTHINESS OF SMALLSCALE BUSINESS ENTERPRISES by L.M. Kupriyanova; N.E. Sokolinskaya
    • 1. The creditworthiness of SB: concept, criteria, ratings
    • 2. Modeling of borrower’s level of creditworthiness
    • 3. Calculation of credit risks
    • BIBLIOGRAPHY
  • CHAPTER V – PERFORMANCE MEASUREMENT SYSTEMS AND SMEs. THE NEED FOR A REFERENCE MODEL By Fabio Santini
    • 1. The evolution of management accounting in accordance with the social and competitive context
    • 2. Performance measurement in small and medium-sized enterprises
    • 3. The need for a reference model for SMEs
    • Notes
    • Bibliography

Статистика использования

stat Количество обращений: 1
За последние 30 дней: 0
Подробная статистика